La eMAG Black Friday ţine doar o zi

SONY DSC

Ca şi anul trecut, la eMAG Black Friday va fi ţine doar o zi şi este programat vinerea viitoare cu începere de dimineaţă (20 Noiembrie). E primul şi singurul magazin online din România care ia tradiţia de afară aşa cum a fost ea gândită. Sau mă rog, aproape cum a fost ea gândită pentru că va fi, din nou, cu o săptămână înainte de BF-ul american.

Problema cu Black Friday este că din ce în ce mai puţini români au încredere în ofertele cu care magazinele ies pe piaţă în vinerea neagră. Ofertele reale sunt puţine şi vin în cantităţi insuficiente cât să hrănească pofta românilor de la primele ore ale dimineţii. În ultimii ani pe eMAG nu au fost mai mult de 20 de produse care să aibă cu adevărat reduceri considerabile. Restul ofertelor sunt reduceri de 15-25% din preţul cu care a intrat produsul pe piaţă, genul de reducere pe care o găsim periodic în sesiunile de “Revoluţia preţurilor”.

[alert type=”success” close=”true”]Citeşte şi: Baterie externă cu încărcare rapidă pentru telefon[/alert]

Reţineţi că reducerea afişată nu este niciodată raportată la ziua anterioară, ci la preţul de listă cu care produsul a intrat în oferta magazinului. De BF poţi găsi un aparat foto redus 25%, dar dacă te uiţi astăzi este oricum redus 15%. Nu o să-ţi scrie niciodată 10% reducere pentru că nu te-ar mai atrage, nu-i aşa? Îi zice marketing!

Asta nu înseamnă că vânzările şi traficul nu cresc de la an la an. E normal. Termenul de Black Friday rămâne relativ nou aşa că fenomenul nu poate decât să ia amploare o dată ce termenul se propagă printre cetăţenii patriei. Eu voi rămâne pro eMAG din simplu fapt că-mi facilitează o navigare plăcută prin site-ul lor, care, btw, de câteva zile arată mai bine ca niciodată.

Profitshare

eMAG ştie că e mare şi se comportă ca atare cu afiliaţii. O dată aveam o perioadă de comisionare de 30 de zile care s-a redus ulterior la 10 zile. Apoi comisionul de BF a fost redus şi el la 1% şi de anul ăsta avem o perioadă de comisionare de doar 48h. La care mai adaugi şi faptul că nu mai poţi promova produsele prin facebook ads, ocazie cu care noi, ăştia mici, am murit direct. Pe de-o parte corect, pe de-o parte nu. Tot ce ştiu e că nu mă voi îmbogăţi nici anul ăsta de pe urma afilierii. Şocant, nu?! 🙂

Sfatul meu pentru tine

Nu cred să văd reduceri spectaculoase nici anul ăsta. Eu vă recomand să fiţi calculaţi şi să cumpăraţi doar produse de care aveţi cu adevărat nevoie. Ba mai mult, ar fi frumos să fi urmărit o perioadă preţul pe parcursul anului astfel încât să fie şanse minime să cheltuiţi aiurea. Nu vă aruncaţi pe produse doar pentru că vedeţi o reducere de 30% dacă acel ceva nu este în planul vostru de achiziţie.

Eu aleg şi anul ăsta să-mi scald ochii cu oferte pentru tv-ul pe care mi-l doresc, vreun aparatul foto profesional sau un nou laptop, că al meu a început să scârţâie. Mă uit, nu cumpăr, aşa cum fac în fiecare an. Nu voi sta de-o parte totuşi dacă îmi va cădea în mâna vreo ofertă bună pentru: un SSD, nişte boxe noi sau un încărcător wireless pentru telefon.

2 Shares:
7 comments
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

You May Also Like