vara-sezlong-pescarusi

Impresii din Franța. Nice (partea 1/3)

Sunt câteva zile de la întoarcerea din vacanță și vreau să subliniez niște idei despre Nice și Coasta de Azur, așa cum am văzut-o eu în cele opt zile petrecute acolo. Nu va fi un articol foarte detaliat și nici plin de imagini. În schimb voi scrie trei articole succinte despre cele trei locuri vizitate: Nice (unde ne-am cazat), Monaco și Cannes. Perioada următoare încerc să pun cap la cap și câteva secvențe video care să descrie puțin vacanța și locul. Sper să-mi iasă.

Cinci despre Nice

Pentru cei care nu înțelegeți de ce o țin cu Nice, Nice și nu Nisa, ei bine, pur și simplu nu-mi place cum sună în română. Acum că am lămurit și problema asta de nivel mondial:

• orașul este frumos cu niște clădiri ale căror fațade sunt senzaționale. Sunt îndrăgostit de-a dreptul de clădiri frumoase și în Nice m-am simțit excelent. Aproape impecabile.
  • Promenade des Anglais are un farmec aparte. Este un trotuar lat cât trei benzi de circulație (am aproximat eu) ce seara devine ticsit de turiști și bicicliști. Are în jur de șapte km și lasă pe-o parte clădirile luxoase din Nice (inclusiv Hotel Negresco – vezi foto jos), pe altă parte Marea Mediterană.
  • în prima zi apa mării m-a surprins cu un albastru precum am mai văzut doar pe Navagio în Zakynthos. Probabil datorită unei mări mai liniștite, zilele următoare apa a fost mult mai limpede dar fără acel albastru deschis.
  • Plaja e cu pietre. Mai bine zis, plaja e cu bolovani. Mi-am luat papuci de apă și totul a fost ok, chiar mișto pe alocuri pentru că nu mai aveam grija nisipului pe prosop. Doar că, Doamne, greu îți găsești un loc confortabil printre pietre. Eu am și multă carne pe oase, nu de alta.
  • Prețuri decente spre mari, dar trebuie să fii puțin atent unde te pui. Am mâncat cam ce-am vrut dar o masă de prânz ne-a dus pe la 38-45 de euro de cuplu. Berea 3.5-5 euro la 250-330 ml.

Mâine revin cu articol despre vizita de la Monaco. Cu siguranța cel mai impresionant oraș (sau țară) pe care l-am vizitat. Poze cu telefonul.

vizita-nice-coasta-azur-01 vizita-nice-coasta-azur-02 vizita-nice-coasta-azur-03 vizita-nice-coasta-azur-04 vizita-nice-coasta-azur-06vizita-nice-coasta-azur-05

4Comments

1. Madalin   •

Frumos, dar prea multe cladiri si prea putina vegetatie. In plus e dezastru cu fumul de la scutere/masini prin Nisa.

• rivi   •     Author

Vegetația asta prin zonele mediteraneene oricum e low. Palmierii sunt mai mult de decor decât să facă umbră :d