protv-publicitate

Pe Pro Tv acum vezi cât mai durează calupul de publicitate

Ne plângem adesea că reclamele pe tv țin o eternitate, ceea ce nu-i departe de adevăr. Ei bine, de azi-noapte am sesizat că pe Pro Tv există un countdown care ne spune exact câte secunde mai sunt până la sfârșitul calupului de publicitate, asta ca să știm cam cât mai e din “eternitate”, sau cât mai trebuie să îndurăm până la începerea filmului.


Chiar dacă nu am găsit mai ceva recent, decizia nu pare a fi una venită din senin. Un articol din 2013 spune ca președintele CNA vrea ca publicitatea să fie “la vedere” și un contor să numere minutele de publicitate (posibil să fie asta).

Legea spune că în cazul televiziunilor publice, adică inclusiv Pro Tv, spoturile publicitare nu pot depăși 8 minute 12 minute pe oră.

Lăsați-mă să am ceva dubii în ceea ce privește Pro-ul când vine vorba de timpul ăsta, în special în orele de maximă audiență, dar poate că media se face altfel decât știu eu. Nu contează asta, important e că acum avem un timer care numără ultimele secunde ale calupului de publicitate. Zic ultimele pentru că nu avem cronometrul afișat imediat ce începe publicitatea, ci mai degrabă ne număra ultimele (90 de) secunde dinaintea reluării programului.

Mi se pare o idee mișto și sper să facă obiectul unei reguli la care să se supună toți, asta dacă nu au făcut-o deja.


Cum vi se pare ideea? Ați văzut ceva de genul și pe alte posturi?

timer-countdown-publictate-protv timer-countdown-publictate-protv-01

  10Comments

  1. Marton Francisc   •  

    Intradevar, este o initiativa buna insa pt moment si una proprie …. Nici un alt canal de televiziune din Romania nu ofera acest privilegiu … astfel daca pe parcursul unui film sau un show, subit iti este sete sau foame … stii cat timp poti pierde in bucatarie … sau poate ai altceva de facut in acel timp de 3-4 minute … ori te uit pe alte canale sa vezi ce ma este pe acolo … iti poti contoriza timpul … Astfel nu te mai temi si nu ajungi sa folosesti un limbaj neadecvat doar pentru simplul fapt ca ai pierdut partea interesanta din film/show … Si asa cum ai spus si tu … Sa speram ca va deveni o regula pentru toate canalele de televiziune 🙂

    • rivi   •     Author

      daca nu stai cu ochii in reclame, pauza in sine nu pare atat de lunga 🙂

  2. Paul   •  

    Apropo de asta, zilele trecute, trecand prin camera vecina unde un membru al familiei se uita la nu stiu ce emisiune, apare Iulia Vantur, cred ca datorita ei m-am oprit sa ascult ce are de zis, si pe spunea urmatoarele: “Revenim in doua minute.” Acum nu stiu daca au fost doua sau trei, ideea e ca a fost prima oara cand am vazut la cei de la PROTV asa ceva. Daca mai apare si cate o Galina, “prietenii stiu de ce”, atunci imi place ideea de a fi anuntat in felul asta cat mai este din publicitate.
    SeemsGood.

    • rivi   •     Author

      sa stii ca cei de la Pro spun destul de des asta, dar nu m-am gandit ca ar fi o tactica. acum ca zici, pare ceva trasat de sus. imi place!

  3. Marius Cucu   •  

    O corecție mică: 12 minute sunt legale pe oră. Și o zice CNA-ul. Unii bagă mai mult pentru că amenzile sunt mici și iși scot mult mai mult din publicitatea difuzata.
    Pro tv nu e televiziune publica, tvr da.

    • Breev   •  

      Ok. Ai dreptate ca amenzile sunt mici. Tin minte pe Antena 3 ca la Rambo si alte filme din 1 h din film 35 minute era publicitate :)) Cei de la TVR asteapta sa treaca timpul sa vina banii de salariu pe card.

      • rivi   •     Author

        De asta am zis că poate fac media la nivel de zi. Sunt ore unde publicitatea vinde mai puțin, deci rulează mai puțin și poate au voie să compenseze cu orele din prime time.

    • rivi   •     Author

      Hmm, am încurcat cu noțiunea de “must carry”. Tks.

  4. Breev   •  

    marius cucu stie cel mai bine de aici “cat si cum e prea mult !

  5. Delia Emanuela Badica   •  

    Nu-i adevărat că imediat după ce afișează numărătoarea chiar se termina publicitatea. Începe alta, cea a filmelor…. Pana vreo doua trei trailere și apoi încă câteva publicitati la dero, telefoane și mașini….. De exemplu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *