de=pe-tumbrl-save-a-click

Save a click

Sunt de acord cu ideea că titlul trebuie să fie unul care să-ți atragă atenția dar unii duc fenomenul prea departe și e deranjant. Nu urmăresc Cancan și Wowbiz în schimb văd clickbait la greu pe pagina de facebook a Ziarului Financiar de exemplu.

Titluri senzaționale care anunță vești incredibile ascund defapt în spate știri seci care mai mult irită decât informează. “Save a click” nu e o noțiune nouă pentru internet, deci n-am inventat-o eu, dar în ultima perioadă mă folosesc de ea tot mai mult.

Singurul site de sport pe care îl citesc este goal.com dar are unele titluri (și știri) atât de tâmpite încât am ajuns să-l citesc mai mult prin comentariile de pe facebook, ceea ce nu-i neapărat rău atâta timp cât îmi iau informația de care am nevoie.

Exemplu practic “Save a click”

Dai pe facebook de un articol din Ziarul Financiar cu titlul: Veste proastă pentru Simona Halep. Click pe link și articolul îți dezvăluie că Simona Halep a coborât pe locul 4 în clasamentul WTA. Nimic senzațional și mai ales nimic nou ținând cont că informația e clară de câteva zile deja, oficializată astăzi.

Intrat pe link, dat copy la informația “senzațională” din articol și paste ca și comentariu pe facebook. 


Urmează acel moment în care statusul tău primește mai multe like-uri decât articolul în sine. Minunat!

save-click-clickbait-ziarul-financiar

Pentru că știu că unii dintre voi ați intrat pe blog doar pentru poza de sus, o pun aici fără crop, cu tot cu detalii:

error-img

  5Comments

  1. George   •  

    Buna informatia 😉

  2. Vlad   •  

    Pe langa faptul ca nici nu fac o postare calumea, mai si au pretentia sa dam click pe link-ul acela, iar ei primesc bani de pe noi.

    Sincer, eu nu as intra pe asa ceva. Cat e de “super-mega-ultra-senzational”.
    Mai tare as accesa un link despre care mi se prezinta ceva concret.

    • rivi   •     Author

      Problema cu titlurile ăstea e că pe termen lung ar trebui să le dăuneze chiar și în materie de trafic. Din păcate nu sunt convins că se întâmplă asta, pentru că pierd 1 și câștigă 2. Așa simt.

  3. Hapiuc Robert   •  

    Si eu urasc cand vad chestia asta. Iar cei care sunt super populari si fac asta sunt numai inceputul, sunt anumiti afiliati nisati care fac asta in mod anonim pentru publicul lor tinta si nu se mai supara nimeni, deoarece publicul tinta este de asa natura incat accepta aceste cacaturi. La fel se defineste si publicul tinta care va accesa link-ul de mai sus.

    • rivi   •     Author

      Știu cum stă cu publicul țintă, de asta sunt și dezamăgit de Ziarul Financiar. Aveam alte pretenții de la ei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *